fbpx

Jaksa paremmin -luento ja työpaja

Keinoja jaksamiseen arjessa

Aina on keinoja jaksaa arjessa paremmin!

Olennainen asia arjessa jaksamiseen on, että opitaan tunnistamaan omia jaksamissyöppöjä. Kun nämä syöpöt tunnistaa, niin seuraava askel on tietenkin näiden syöppöjen minimoiminen.

No, aina se ei onnistu, joten on otettava toisenlaiset konstit käyttöön. 

On olemassa paljon työkaluja ja menetelmiä jaksamisen lisäämiseksi arjessa. Tässä luennossa niitä käydään läpi. Ehkä jokin luennon seassa tehty harjoitus antaa siemenen, joka jää itämään kuulijan mieleen. 

Luento on interaktiivinen ja toimelias. 

Käytettävissä olevasta ajasta riippuen keskitytään tiettyihin aihealueisiin (saa toivoa) tai otetaan yleiskatsaus kaikkeen. Mitä pidempi aika, sitä syvemmälle voimme sukeltaa. 

Jaksa paremmin aihealueet

1. Nauru ja positiivisuus energiatason lisääjinä

Minkälaisia ajatuksia päässäsi liikkuu? Onko siellä tukku huolia, murheita ja pelkoja? Osaatko kiinnittää huomiota siihen mikä on hyvin, vai tuijotatko siihen mikä on huonosti? Onko sinulla hymy herkässä?

Valmennuksen aluksi pääset kokemaan naurun voimaa. Teemme pienen Naurujoogaharjoituksen, joka avaa ilon ja positiivisuuden hanat ja saa aivomme erittämään hyvän olon hormoneja. Sen jälkeen pääset tutkimaan omia ajatuksiasi ja saat selville keinoja, joilla omia ajatuksia voi parantaa. Jaksaminen alkaa omista ajatuksista, suhtautumisesta asioihin ja naurusta.

2. Onko elämäsi suunta selvä?

Oletko koskaan pohtinut miksi olet täällä ja mihin olet menossa? Mikä on suurin unelmasi?

Isoja kysymyksiä, joita ei tämän valmennuksen aikana ratkaista, mutta pääset hetken miettimään omaa tulevaisuuttasi ja haaveitasi ja miten saisit ne kenties toteutettua. Unelmat ja tavoitteet auttavat meitä jaksamaan, ne edistävät positiivista ajattelua ja auttavat kohtaamaan elämässä eteen tulevia haasteita. Kun elämäsi suunta on selvä, ohjaa se sinut myös tekemään sinua hyödyttäviä asioita, kuten luomaan uusia tapoja. 

Nainen nukkuu

3. Miksi nukkuminen ja yön aikainen palautuminen on niin tärkeää?

Kuluvatko yösi unen sijaan tekemättömien töiden parissa? Vai pyöritkö kenties sängyssä miettien maailman murheita?

Riittävän pitkäkestoinen ja levollinen uni on jaksamisen kulmakiviä. Liian lyhyet unet kostautuvat ennen pitkää. Saat pienen katsauksen unen saloihin, jotta sinäkin ymmärtäisit unen voiman. Käymme myös läpi pieniä vinkkejä unettomuudesta kärsiville.

4. Kuinka voit rentoutua työpäivän aikana?

Stressaako sinua sekä töissä että kotona? Minkälaisia keinoja käytät rentoutumiseen?

Lyhyt infopläjäys, mitä jokaisen pitäisi tietää rentoutumisesta.  Käymme läpi helppoja rentoutusmenetelmiä, jotka katkaisevat mukavasti kiireen ja joiden avulla saat lisää jaksamista. Ajatuksiisi tulee selkeyttä ja kehosi nauttii miellyttävän levollisesta olotilasta. Samalla saat selätettyä stressiä, ennen kuin se saa sinusta ylivallan. 

5. Miten saat muutettua energiaasi ja helpoilla harjoitteilla?

Onko ”platku” ja saamaton olo? Kiukuttaako? Ärsyttääkö?

Tämä on alun jälkeen yksi tärkeimmistä työpajan osista. Opit nauruharjoitteiden lisäksi erilaisia pieniä harjoitteita, joilla saat helposti muutettua energitasoasi ja joita voit opettaa myös muille sekä kotona että työpaikalla. Hyvää siis itselle ja muille. Eivätkä nämä harjoitteet ole todellakaan tylsiä.

MISSÄ JA MITEN?

Jaksa paremmin työpajat voidaan pitää kokoustilassa tai vaikkapa luonnon helmassa.

Työpajoissa voidaan painottaa mitä kohtia tahansa.

Hinnat

Luennon hinta 60 min alk. 497 e  tai 90 min alk. 647 e 
+ alv 24% + matkat. 

Puolen päivän (3 h) työpaja: 
alk. 890 e + alv 24% + matkat

Koko päivän (6 h) työpaja: 
alk. 1590 e + alv + matkat

Tilaa Jaksa paremmin luentona tai työpajana!

Soita Tarja puh. 044-3766033 tai laita viestiä alla olevalla yhteydenottolomakkeella.